کریسمس به صورت سنتی روز ۲۵ دسامبر برگزار میشود.

کریسمس در بسیاری از کشورهای سراسر جهان جشن گرفته میشود و این امر به چگونگی پراکندگی مسیحیان و فرهنگ غربی و ترکیب آن با جشنهای زمستانی ارتباط دارد و بنا به سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارد.

اما مشترکات این مراسم این است که: مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به کلیساها می‌روند، در منزل یک درخت کاج را تزیین و چراغانی می‌کنند.


تبادل هدیه و کارت تبریک و همچنین حضور بابانوئل در شب عید کریسمس و حتی از روزهای قبل در خیابانها و فروشگاهها از دیگر مراسم زیبای کریسمس است .در خیابان‌ها و کوچه‌ها دسته‌دسته سرودهای پرستشی وشکرگزاری اجرا مینمایند.

شایان ذکر است که محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی های خانوادگی استوار است.

بابانوئل کریسمس

عیسی در اسلام

به عقیده مسلمانان عیسی از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت است. نام و داستان وی به کرّات در قرآن و احادیث اسلامی آمده‌است. مسلمانان برای عیسی معجزاتی قائل‌اند، از جمله سخن گفتن در گهواره در دفاع از مادر و نیز زنده‌کردن مردگان و شفای بیماران و کوران مادرزاد، و دمیدن حیات در گِلِ بیجان.

کریسمس نه یه زمانه و نه یه فصل، بلکه یک یادبوده،در واقع آنچه که باعث میشه روح واقعی کریسمس رو لمس کنیم گرامی داشتن صلح وحسن نیت، رحیم و بخشنده بودن هست

قبل از اینکه آفتاب امسال غروب کند

قبل از اینکه خاطرات کم رنگ شوند.....

سالی توام با خوشبختی ،شادی و سلامتی

آرزو دارم.

کریسمس

یلدا

نوروز

فرقی ندارند

وقتی هرکدام میتواند

بهانه ای باشد

برای شاد بودن!

چراغ تزیینی درخت کاج کریسمس

بهانه های شادیتون فراوون

کریسمس مبارک